MENÜ
ESA E- DERGİ
DUYURULAR
SON 5 ÜYEMİZ
BEĞENİLENLER
RÜZGARA KÜFREDEN MÜSLÜMAN ÜSTAD
Ekleyen : Orhan Afacan , 28 Ağustos 2018 Salı Beğen 6
Yazdığı insanı   şevkle coşturur..
Hedefe dosdoğru  hızla koşturur. 
Karşıtı kalemler ezik, boş durur.
Rüzgâra küfreden Müslüman  Üstat.

🇹🇷
Geçenlerde olan bir toplantıda ..
Tazimle anıldı onun adı da 
Rüzgara küfretme  son mısrada ..
Tövbeler etmeyen Müslüman  Üstat.

🇹🇷
Hocası Arhavi uyardı onu..
Rüzgâra küfretme acıklı sonu.
Surdaki  o delik zatına konu ..
Mahşer düşünmeyen Müslüman  Üstat.
.
🇹🇷
Rüzgâr aşılayan, rüzgâr bir nefes.
Bazen rüyandaki ilahi bir ses..
Alkışladı  küfrü  salonda herkes. 
Küfre  dost edinen Müslüman  Üstat.

🇹🇷
Müslüman olunmak adla olmuyor..
Kuran okuyanda aşkla  dolmuyor.
Hızır’dan, İsa’dan nefes bulmuyor. 
Çıkıyor çileden Müslüman  Üstat.

🇹��
İnternette her yerde sık yazılı ..
Günahkar  okuyan, yazan hasılı..
Gücün yetmez Orhan sesin kasılı
Kurtulmaz küfürden Müslüman  Üstat.

Orhan Afacan İzmir—26.08.2018
Hicr Suresi, 22. ayet: Veaşılayıcılar olarak rüzgarları gönderdik, böylece gökten su ...

Sitedeki yazıların tüm hakları ve sorumluluğu yazı sahiplerine aittir. Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi davranışlara karşın yasal işlemlere başvurulacaktır.

Yapılan Yorumlar

28 Ağustos 2018 Salı 12:30:02

kusur arayan kusur, fayda arayan ise fayda bulur. Ben faydaları buldum ve yazana teşekkür ettim.
28 Ağustos 2018 Salı 13:23:45

surda açtık delik mukaddes mi mukaddes.. diye başlar iki mısra.Bu ağır bir siyasi çıkıştır buraya dokunmuyorum ancak dini kısmı yeterde artar bu görüşe sahiblere yazık.

28 Ağustos 2018 Salı 13:49:55

bu paylaşımı beğendim tebriklerle
28 Ağustos 2018 Salı 14:31:06

şiir adı altında nice müslümanları dinden çıkarıyorlar yazık,tövbe etmezlerse hüküm ALLAH 'ın ama cehennemlikler.

29 Ağustos 2018 Çarşamba 02:48:38

Bilir misiniz bilmem şiirde sözcükler başka kavramlara benzetilerek anlam ve mana yüklenir. Tevriyede de kimi zaman sözcüğün yakın anlamı söylenip uzak anlamı da anlatılabilir. Rüzgâr bazen “yel” bazen “ zaman” manasında kullanılır. Şimdi dini imanı Allah’ı bilen bir üstat yazar veya kişi kalkıpta hâşâ sümme hâşâ Allah’ın yarattığı rüzgâra küfür edecek ve bunu bilmeyecek bu mümkün mü? Sur o zamanlarda harici ve dâhili düşmanların önümüze çektiği seti yıkarak delerek savaşta bir gedik açtığını ve zalimlerin estirdiği yeli rüzgâr benzetmesiyle ey düşmanlar siz ne kadar gürlerseniz rüzgâr gibi yel çıkarsınızda sizler kahpesiniz kahpe yelinizle,(havanızla, zamanınızla) önümüze diktiğiniz geçilmez sanılan surda bir gedik açtık demiş olamaz mı? Şair şiirini yazarken siz yanınızda mıydınız, şimdi Arşimet gibi “evraka evraka” buldum buldum diyerek seviniyorsunuz? Buyurun şiirin tamamını okuyalım… Zaman bendedir, Mekân bana emanet, Kim var diye soranlar Ben burdayım ilelebet! Canla canı ola Can verdik yolunda Kırdım zincirimi, Hoş geldin Ey hürriyet! Duysun tüm dünya Duysun simdi, Yeter artık diyen, Masumların sesini! Bitsin bu esaret, bu zillet Hadi ayağa kalk, Bitsin bu hasret! Surda bir gedik açtık Mukaddes mi mukaddes Ey kahpe rüzgâr artık, Ne yandan esersen es! Duysun tüm dünya! Duysun şimdi, Yeter artık diyen Masumların sesini. Bitsin bu esaret! Hadi ayağa kalk Bitsin bu hasret. Surda bir gedik açtık Mukaddes mi mukaddes Ey kahpe rüzgâr Artık ne yandan esersen es… Necip Fazıl Kısakürek
29 Ağustos 2018 Çarşamba 03:10:40

Ilk mısralar tamamen kufur kokuyor.zaman Allah'ın,mekan da. Hele ilel ebet.evel ve sonsuzluk taAllaha ait.Daha fazla okuma vaktim yok.Zatiniz yanindamiydin şairin ben yoktum iyiki. Ben bir yerde tovbe ermeden öldü diye uzuluyordum Mehmet bey..Bu arada siiri öğrenmiş oldum tşk

29 Ağustos 2018 Çarşamba 03:37:21

Şiirde cevher olan sözün okuyucu ile ilişkisinde dayatılan değil farklı anlamlarda kullanılan doğal olan bir ilişkisi vardır. Anlatılan söz cevher ise şekilde ona uyar anlam ve mana kazanır. Bu kavram “rüzgâr” yel, zaman anlamında bir bütünlüğü sağlar. Kaynaklar olmadan şair şiirini anlatamaz şiirini ifade edemez. Belki Üstat şair burada bunu bu yazmadan önce birçok ıstırap çekmiş ve en sonunda bu temsili veya tevriye ile (Bir anlatım inceliği elde etmek için birden çok anlamı olan bir sözün yakın anlamının değil de uzak anlamının kullanılması sanatı.) anlatmış olabilir. Yani bunları biz bilen insan bize bunları bulduran Âlemlerin Rabbi hangi niyetle yazdığını bilmiyor mu? Hemen avukat hâkim yargıç oluyoruz derin anlamını bilmeden? Hayır, şiir zaman bendedir,mekân bana emanet, kim var diye soranlara,ben buradayım ilelebet.... diye başlıyor. O kurtuluş savaşı yıllarında önümüze surlar dikerek geçilmez yapıldığını sananlara, zaman bendedir mekân bana emanettir çünkü iman eden kula her şey emanettir, bu vatanı savunan yok derseniz kim var der iseniz ben varım, bizler varız, bizler yok olsa da ben varım derken şair, siz hala Müslüman Müslüman’ın ayıbını örten bilmez iken, gerçi burada ayıp yoktur, hala o yazarı şairi tövbe etmeden gittiğini söyleyecek kadar cahil kalıyorsunuz, nereden biliyorsunuz? Belki bir gaflet anında yazdığını sanmam farz edelim ki yazdı, farkına varmadı mı ve tövbe etmedi mi acaba böylesine nasıl kesin yargıyla söyleyebiliyorsunuz?

29 Ağustos 2018 Çarşamba 03:42:38

Belki daha çok öğreneceklerimiz vardır lakin öğrenmeden bilenlerden oluyoruz buda bize yakışmıyor.,zatın yanında ben değildim,siz yanında olmadan bir komplo teorisi yazarken ben çürütmek için bende bu teori ile yazıyordum, bunu anlamanız bilmeniz gerekirdi sanırsam,Selamlarımla.
29 Ağustos 2018 Çarşamba 06:16:15

Merhum Akifte şair. Oda o devirde yaşamış yazmış. Yunus Emre de ve Mevlana da yazmış boyle bir ifade yok

29 Ağustos 2018 Çarşamba 04:11:40

Bu teoriniz ile gidersek Âlemlerin Rabbi Habib’im derken Peygamber efendimize, Habib’in Türkçe karşılığı sevgilidir, ama Âlemlerin Rabbi bu manada söylememiştir tercüme edilirken sevgili anlamanda mana yüklenmiştir, şimdi bizler sevdiğimiz kadına da sevgili diyoruz, ona küfür edince veya zalim sevgilim, vicdansız sevgili şeklinde yazınca hâşâ sümme hâşâ kime küfür etmiş oluyoruz böyle bir şey olabilir mi? Allah’ın peygamberimizi sevdiğinde hiç şüphe yoktur. Allah gerçek anlamda inanan hakikatli bütün kullarını sevmektedir. Kur’an’da geçen ‘hubb’ kelimesi bu sevgiyi ifade eder. Örneğin bir ayette: “Ey inananlar! Eğer imanınızı kaybederseniz, Allah, zaman içinde (sizin yerinize) O’nun sevdiği ve O’nu seven insanlar geçirecektir…” (Maide Suresi 54). Hubb: (Hibab - Hibb - Mehabbet) Sevgi, muhabbet, bağlılık, dostluk. Bir şeyi birisine sevdirmek, Fazla söze gerek yok vesselam, selamlarımla.
29 Ağustos 2018 Çarşamba 06:34:01

Bu ayet murdet. Olma.Araplarin dinden çıkmaları. Türk ırkının kavmin yerine geçmeleri. 15 Temmuzu yaşatanlar müslüman kılıkli kişiler. Her tefsir dogru değildir. Ben Habib ismini ad olarak kullanirim ama sevgili ismini ad olarak kullanamam.

30 Ağustos 2018 Perşembe 20:03:22

Hangi konuda şiir yazıyorsanız o konuyu iyi araştırmanızı öneririm. İtirazlar ve karşı yorumlara sağlam cevaplarınız olmalı. “Ben öyle anladım öyle yazdım” tarzı cevaplar bilimsel kabul edilemez. Başarılar dilerim.
30 Ağustos 2018 Perşembe 20:41:50

Benim bilimsel ,felsefesel cevap la işim yok.tesmen rüzgara küfür ediyor. Ben ayet hadis ve o zatın hocası olan insanı kamil Arhavi hz.nin sözüne bakarım. Üstad denilen zat, roman flim dizi senaryolarına uygun şiir vs yazıyor. Senorya yzama tekniğini kitap olarak aldim.Doruk nokta mantık dışı olması gerektigini seyirciyi öyle etkilemek sevenlerin hiç kavuşmamasi gerektiigi vs seklindedir. Teşekkürler.

Yorum Yaz

Yorum yazmak için üye girişi yapınız...