AŞK İLE * )(* ( MÜSEDDES )


AŞK İLE *)(* (MÜSEDDES)

Aşkını zincirleyen sanma ki hep bahtiyar.
Sevgiye suskun gönül anda olur ihtiyar
Kalbi gülistan eden anber değil, zülfüyar
Güldeki naz bitmeden ,bülbüle zor şehriyar.
Her sevinin şavkı ol, pervaneler sinmesin
Gözde muhabbet bırak, ruhsara sis inmesin.

Şevk ile çal mızrabım, kalplere sun hep mahur.
Şöyle hicazdan girip, rast ile uşşakta dur.
Hüzzama yer kalmasın, evreni sarsın sürûr.
Arşa vasıl nağmeler, dinle segâhtan huzur.
Mest-i elestten kalan ruhda ki sarhoşluğum.
İşte onun meşkidir senle dolan boşluğum.

Gitme içimden sakın ,feryada sensin güman.
Çöldeki kumlar kadar, iştiyakım var inan.
Dönme sakın ey felek ! bekle de dursun zaman.
Sırda ki zulmetteyim ,bekliyorum el- aman.
Son durağım son nefes, vuslatı sessizliğin.
Ömrümü şâd etmesin ,zerrede sensizliğin.

Dilime tesbih adın, bitmeyecek ezberim.
Elveda derken ruhum, inleyecek makberim.
Özde görüp sevdiğim, başta tacım, minberim.
Hayranıyım güllerin, sevda yolum, rehberim.
Sun saki aşk şerbetin, dünyayı sarsın alaz.
Mestane olsun gönül, göklere çıksın avaz.

NECİBE TAŞKIN ÇETİNKAYA

ARUZ: müfteilun / fâilun / müfteilun / fâilun

ÖZLEŞİM -HECE

MÜSEDDES : Her kıtası altışar mısradan oluşan divan edebiyatı nazım şeklidir. Her altılığın ilk dört mısrası kendi aralarında, beşinci mısra beşincilerle, altıncı mısra altıncılarla kafiyelenir . Bazen de beşinci ve altıncı mısralar kendi aralarında kafiyelenir. Müseddeslerde ilk dörder mısra kendi arasında kafiyelenir. 5.ve 6. Mısralarda kafiye düzeni değişebilir.
Murabba ve muhammesten sonra en çok kullanılan musammatlardandır. Her şairin divanında en az bir tane bulunur

Sitedeki yazıların tüm hakları ve sorumluluğu yazı sahiplerine aittir. Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi davranışlara karşın yasal işlemlere başvurulacaktır.


11 Yorum
Esa
28.03.2018 - 08:01
Eski edebiyata dair ne kadar nazım biçimi varsa hepsini çağdaş şiirde de uygulamak yolundaki her adımınızı takdirle izliyoruz. Nazım şekilleri açısından da dünyanın en zengin türlerine sahip divan, halk ve ozan şiirimizin tüm örneklerini çağdaş şiire taşımak görevini üstlenmiş olmanız çok asilce bir hareket . Üstelik bu şiirleri Aruz , Özleşm ve hece ölçülerinin üçüne de birden uyacak şekillerde yapmak, hem de şiir dilinden ve şairanelikten ödün vermeden başarmak, şiire ne kadar ciddiyet kattığınızı, işinize ne denli ciddi manada yaklaştığınızın da nişanesidir. Ben büyük şairim demek şiirde hiç bir tekniği bilmeden böbürlenmek olmamalı, Şiirin ne denli zor ne denli birikim gerektiren bir sanat dalı olduğunu boş boş böbürlenenelere örnek olrak gösterilecek kalitede işler başarıyorsunuz. Gönülden tebrik ediyoruz Necibe Hanım.

28.03.2018 - 12:31
Değerli ESA yönetimi, Takdirleriniz ve eleştirileriniz bana doping etkisi yapıyor. Bu övgüleri haketmem için omuzlarımdaki yük daha da artıyor. Güzel görüşleriniz için ailem kabul ettiğim ESA'ya sonsuz teşekkürler. Saygılarımla.

28.03.2018 - 17:52
Çok güzel olmuş... Defalarca okudum. Gönülden tebrikler...ESA yorumuna aynen katılıyorum. Selamlar...

29.03.2018 - 08:44
Teşekkür ediyorum. Bu sitede iki güç kaynağım var. Biri Şehamettin Bey, diğeri sizsiniz. Destekleriniz için Müteşekkirim. Selam ve sevgiler.

29.03.2018 - 10:21
Sevgili Hemşehrim, şiirdeki kalitenin yarattığı şevinci şiirden anlayan değerli insanların yaptığı birbirinden güzel yorumlar ve övgüler kat kat artırıyor. Kendime sormadan edemiyorum " Bu güne kadar neredeydi bu güçlü kalem ?" diye. Ancak yine de şükürler olsun Mevla'ya yazıyorsunuz ve yazacaksınız.

29.03.2018 - 14:18
Teşekkür ederim hemşehrim. Güzel düşünceleriniz le mutlu ettiniz beni. Saygılarımla

30.03.2018 - 01:21
Kısaca tebriklerimi sunuyorum.

30.03.2018 - 08:20
Teşekkür ederim Fikret Bey. Saygılarımla

03.04.2018 - 15:56
Şiirimi haftanın şiirine layık gören seçki kuruluna çok teşekkür ederim. Saygılarımla.

Eyvallah.. selam ile efendim nokta

12.04.2018 - 23:14
Teşekkür ederim Faruk Nafiz Bey. Saygılarımla.