MENÜ
ESA E- DERGİ
DUYURULAR
SON 5 ÜYEMİZ
BEĞENİLENLER
Günün Şiiri: Haftanın Şiiri: Ayın Şiiri: Günün Yazısı: Haftanın Yazısı: Ayın Yazısı:
NEOKLASİK RESİM
Ekleyen : Adem , 22 Ağustos 2016 Pazartesi Beğen

NEOKLASİK RESİM:

 

18.YÜZYILda, Sanatta bir takım yeni gelişmeler kendini göstermiştir. Örneğin Sanatçılar için tabiat, aile, aile hayatı, iyilikseverlik gibi çeşitli duyguların Sanatçıları ilgilendirmesi ve bu konuların ele alınıp işlenmesi, bu gelişmelerin kayda değer bir bölümüdür. Fransa'da doğan bu anlayış, Sanat Tarihi dilinde "Neo-Klasik Dönem" olarak adlandırılmıştır.

Bu dönemde, eski Yunan ve Roma  tarzı tekrar canlandırılmıştır. Bu akım özellikle Barok Resim Sanatı'nın aşırı süslemeciliğine duyulan bir tepkidir.

Neoklasik resmin teknik özellikleri; ışığın getirdiği etkilerden uzak, perspektif ve derinlik aramayan, arka plana ağırlık veren -keskinleşen- çizgilerdir.

Bu akımın en büyük ustası Jacques Louis David'dir.

 

Barok ’un umutsuz duygularıdışa vuran stiline karşılık biraz daha sert ve iddialı bir tavır sergiler. Fransız Devrimi’nin de etkisiyle resimlerde kahramanlık, cesaret, vatan sevgisi, fedakârlık gibi milliyetçi duygular alabildiğine ön plana çıkar, tarihsel mevzular tekrar rağbet görür ve cüppeler yeniden moda olur. Neo - Klasik Stil'in kurucuları mevkiinde olan Resim sanatçılarının örnek olarak gözleri önünde ancak,  Yunan,vazoları üzerindeki resimlerle Pompei ve Hercılanum'da ortaya çıkarılan ikinci derecede önemli fresklerdir. Buna göre; resim sanatçıları Neo - klasik kavramını zihinlerinde yaratmak zorunda idiler. O zamanki toplum, artık Fetes Galantes'lerin kır eğlencelerini konu edinmiş bulunan eserleri beğenmez olmuştu. İhtilâl fikri neo - klasik sanatın konu ve ifadelerinde yerini bulmalıydı. Yeni sanat ilkesi; sanatın herkes tarafından kolaylıkla anlaşılır olmasını, beşeri ideali, ruh yüceliğini güçlendirmesini ve yaşatmasını istiyordu. Resimde en geniş ölçüde açıklık elde edebilmek için desene büyük önem veriliyor; renk, boya ikinci plâna düşüyor ve ancak tuvalin konusunu anlatan deseni daha belirgin hale getirmek için kullanılıyordu. Konular genelde eski Yunan ve Roma ozanlarının, tarihcilerinin eserlerinden aktarılmıştır. Eski Heykelciliğiten esinlenerek, doğayı ya düzelterek ya da idealleştirerek ifade etmişlerdir. Aynı zamanda harekete önem vermişlerdir. Onlara göre gerçek resim, sanatçısı tarihsel konuları değişik boyutlardaki tuvallerine aktaran sanatçılar olabilmekte idi.

http://helios.fltr.ucl.ac.be/auge/Praxitele/Girodet_Pygmalion.jpg

Jacques-Louis David

(30 Ağustos 1748 - 29 Aralık 1825), Neoklasik tarzı tasarımlarıyla tanınan sanat tarihinin en önemli ressamlarından biriydi. 1780'lerde, tarihsel resimleriyle Rokoko tarzından klasik bir tad ile kullandı.

Arkadaşı Maximilien de Robespierre ile Fransız Devrimi'nin aktif bir destekçesi olan David, Fransız Cumhuriyeti'nin aktif bir sanat diktatörüydü. Robespierre'in devrilmesi üzerine hapse giren David, Napolyon döneminde İmparatorluk tarzını kullanmış ve Venedik renklerine önem vermiştir. Oldukça fazla hayranı vardı ve Fransız sanatının 19 Yüzyıldaki temsilcisi olmuştur.

 

E - LOUİS - GİRODET DE ROUCY - TRIOSON

(1767 -1824)

Girodet- Kendi portresi

File:Girodet Autoportrait.JPG

 

"Endymion'un Uykusu" tablosu sanatçının gösterişe önem verdiğini belgeler. Yumuşak, fakat oldukça yapay bir ışık, figürleri okşamaktadır. Bu Sanatçı zamanın edebi eserlerinden
aldığı konuları değerlendirmiştir. Kuzey Homeroslu sayılan İskoçyalı Macpherson'un yarattığı Ossion, Lamartine'in roman kahramanı Atala, sanatçının iki tablosuna konu olmuştur. Böylece Ossion tarafından "Fransız Muhariplerin Kabulü" ve "Atala'nın Gömülmesi" tabloları meydana gelmiştir.

 

Appiani, Andrea

( 1754 Milan – 1817 Milan )

İtalyan ressam, tasarımcı.Neo-klasik akımın temsilcilerindendir. 1723’de Carlo Maria Giudici’nin akademisine kaydoldu. Çoğunlukla baskı dersleri aldı ve heykel kopyaları yapmayı öğrendi. Giulio, Anton Raphael Mengs ile çalıştı. Daha sonra Antonio de’Giorgi’nin sınıfıyla birleşti. Sıklıkla Martin Knoller’in stüdyosuna da uğrayarak yağlıboya tekniğini geliştirdi.

Milan Ospedale Maggioe’de anatomi çalıştı. 1776’da Accademia di Belle Arti di Brera’ya üye oldu ve burada fresko tekniğini tamamen öğrendi. Domenichino ve Correggio fresklerinin kopyalarını yaptı.

Sanatçının yapıtları halen National Museums and Galleries of Wales, Galler

GIUNONE E LE GRAZIE

GIUNONE E LE GRAZIE

Appiani Andrea

MADONNA CON BAMBINO CHE DORME
 

 

 

Not: Geleneksel ve Güzel Sanatlarla ilgili, Tez, yazı, İnceleme, Resim,Tablo, kaligrafi, Fotoğraf, minyatür, hat ve  benzeri çalışma  ve araştırmalarınızı, sitemize üye olarak ,  bize başvurarak ESA'da paylaşabilir, kendinizi ve ürünlerinizi tanıtabilirisiniz.

 BAŞVURU İÇİN : ESA, İLETİŞİM  veya s_kuzucular@hotmail.com


 

Sitedeki yazıların tüm hakları ve sorumluluğu yazı sahiplerine aittir. Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Aksi davranışlara karşın yasal işlemlere başvurulacaktır.

Yapılan Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış...

Yorum Yaz

Yorum yazmak için üye girişi yapınız...