AŞK İLE * )(* ( MÜSEDDES )

27.03.2018

AŞK İLE *)(* (MÜSEDDES)

Aşkını zincirleyen sanma ki hep bahtiyar.
Sevgiye suskun gönül anda olur ihtiyar
Kalbi gülistan eden anber değil, zülfüyar
Güldeki naz bitmeden ,bülbüle zor şehriyar.
Her sevinin şavkı ol, pervaneler sinmesin
Gözde muhabbet bırak, ruhsara sis inmesin.

Şevk ile çal mızrabım, kalplere sun hep mahur.
Şöyle hicazdan girip, rast ile uşşakta dur.
Hüzzama yer kalmasın, evreni sarsın sürûr.
Arşa vasıl nağmeler, dinle segâhtan huzur.
Mest-i elestten kalan ruhda ki sarhoşluğum.
İşte onun meşkidir senle dolan boşluğum.

Gitme içimden sakın ,feryada sensin güman.
Çöldeki kumlar kadar, iştiyakım var inan.
Dönme sakın ey felek ! bekle de dursun zaman.
Sırda ki zulmetteyim ,bekliyorum el- aman.
Son durağım son nefes, vuslatı sessizliğin.
Ömrümü şâd etmesin ,zerrede sensizliğin.

Dilime tesbih adın, bitmeyecek ezberim.
Elveda derken ruhum, inleyecek makberim.
Özde görüp sevdiğim, başta tacım, minberim.
Hayranıyım güllerin, sevda yolum, rehberim.
Sun saki aşk şerbetin, dünyayı sarsın alaz.
Mestane olsun gönül, göklere çıksın avaz.

NECİBE TAŞKIN ÇETİNKAYA

ARUZ: müfteilun / fâilun / müfteilun / fâilun

ÖZLEŞİM -HECE

MÜSEDDES : Her kıtası altışar mısradan oluşan divan edebiyatı nazım şeklidir. Her altılığın ilk dört mısrası kendi aralarında, beşinci mısra beşincilerle, altıncı mısra altıncılarla kafiyelenir . Bazen de beşinci ve altıncı mısralar kendi aralarında kafiyelenir. Müseddeslerde ilk dörder mısra kendi arasında kafiyelenir. 5.ve 6. Mısralarda kafiye düzeni değişebilir.
Murabba ve muhammesten sonra en çok kullanılan musammatlardandır. Her şairin divanında en az bir tane bulunur

Yorum Yapmak için Kayıt Olun veya Giriş Yapın

Yorumlar

Esa

Esa

6 years ago

Eski edebiyata dair ne kadar nazım biçimi varsa hepsini çağdaş şiirde de uygulamak yolundaki her adımınızı takdirle izliyoruz. Nazım şekilleri açısından da dünyanın en zengin türlerine sahip divan, halk ve ozan şiirimizin tüm örneklerini çağdaş şiire taşımak görevini üstlenmiş olmanız çok asilce bir hareket . Üstelik bu şiirleri Aruz , Özleşm ve hece ölçülerinin üçüne de birden uyacak şekillerde yapmak, hem de şiir dilinden ve şairanelikten ödün vermeden başarmak, şiire ne kadar ciddiyet kattığınızı, işinize ne denli ciddi manada yaklaştığınızın da nişanesidir. Ben büyük şairim demek şiirde hiç bir tekniği bilmeden böbürlenmek olmamalı, Şiirin ne denli zor ne denli birikim gerektiren bir sanat dalı olduğunu boş boş böbürlenenelere örnek olrak gösterilecek kalitede işler başarıyorsunuz. Gönülden tebrik ediyoruz Necibe Hanım.

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

Değerli ESA yönetimi, Takdirleriniz ve eleştirileriniz bana doping etkisi yapıyor. Bu övgüleri haketmem için omuzlarımdaki yük daha da artıyor. Güzel görüşleriniz için ailem kabul ettiğim ESA'ya sonsuz teşekkürler. Saygılarımla.

Seferi (Nurcan Bedir Ören)

Seferi (Nurcan Bedir Ören)

6 years ago

Çok güzel olmuş... Defalarca okudum. Gönülden tebrikler...ESA yorumuna aynen katılıyorum. Selamlar...

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

@necibecetinkaya942 | Teşekkür ediyorum. Bu sitede iki güç kaynağım var. Biri Şehamettin Bey, diğeri sizsiniz. Destekleriniz için Müteşekkirim. Selam ve sevgiler.

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

@necibecetinkaya942 | Teşekkür ederim hemşehrim. Güzel düşünceleriniz le mutlu ettiniz beni. Saygılarımla

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

@necibecetinkaya942 | Teşekkür ederim Fikret Bey. Saygılarımla

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

Şiirimi haftanın şiirine layık gören seçki kuruluna çok teşekkür ederim. Saygılarımla.

Necibe Çetinkaya

Necibe Çetinkaya

6 years ago

@necibecetinkaya942 | Teşekkür ederim Faruk Nafiz Bey. Saygılarımla.